Friday 4 September 2015

AKU DULU KATAK PURU.....

Tak ada sape kat muka bumi yang suka muka tumbuh jerawat..tanya la semua orang baik lelaki baik wanita, semua akan jawab "BENCI JERAWAT !!". Tapi tak ramai orang tahu apa punca & cara untuk atasi masalah jerawat. Ok kat entry kali ni saya nak share dgn anda semua info mengenai musuh utama kulit JERAWAT hehhee..

PUNCA JERAWAT
******************
1. Ketidakstabilan hormon badan
2. Pemakaian alat solek yang tidak sesuai dengan kulit
3. Penggunaan produk kulit kimia
4. Stress
5. Persekitaran & udara yang kotor
6. Faktor pemakanan yang tidak seimbang
7. Ubat-ubatan kimia
8. Tidak cukup rehat & tidur
9. Toksin banyak dalam badan 

Camtu jugakla dengan saya.. Tahu tak, dulu kulit muka saya punya la teruk huhu.. Nak banding dengan kulit katak, lagi lawa kulit katak kot drpd kulit saya ahahaha..Punya la buruk. Semua ni jadi gara-gara obses nak kulit cantik la . Gatal sangat pi leburrr duit beli satu produk kulit tutttttt (brand dirahsiakan). Rasanya sampai sekarang masih wujud lagi brand tu uhuhu.. Tinggi gilerr bahan kimia beb... Harap-harap hangpa tak lah tertipu macam den dulu...Nak tengok muka den dulu...?? Haaa ni dia


Haa tudiaa..dah macam rupa hantu kak limah dah heee. Maafla kualiti gambar tak cantik sebab hanya ini jer gambar buruk yang saya ada. Almaklumlah dulu saya memang tak suka bergambar. Kulit saya 100% rosak , hitam, jerawat bernanah dan sangat pedih...Sedihhh sangat-sangat. saya rasa sangat down & malu nak jumpa orang. Tapi kini alhamdulillah kulit saya dah 90% beransur pulih walaupun ambil masa yang agak lama.. Tu yang saya eksited sangat nak share dgn uolls.. Hikhik..

Banyak cara nak nyahkan jerawat dari muka ni. Berdasarkan pengalaman saya (almaklumlah dulunya saya ni ratu jerawat heeheh), ini antara tips yang saya amalkan sehingga kini:

1) SAYA PENGAMAL TEGAR VITAMIN C & KOLAGEN

Anda kena tahu semakin kita berusia, kolagen dalam badan akan mula berkurangan. Nak-nak bila dah menjangkau umur 25 tahun, Lagiiii laa kolagen dalam badan tu mula menyusut. so nak tak nak terpaksa la kita 'import' sumber kolagen dr luar. nak mudah telan je vitamin c & collagen. bukan senang nak dapat sumber kolagen yang berkualiti tinggi ni. Macam saya ni, dah 2 tahun pengguna tegar VITA C PLUS 500MG & SHAKLEE COLLAGEN POWDER. itu yang jerawat pun fikir 100x nak tumbuh ehehehhe...




2. SAYA MENCUCI MUKA SETIAP HARI DENGAN  NUTRIWHITE DEEP FOAMING CLEANSER

Kat atas tadi saya dah list antara punca terjadinya jerawat adalah faktor pemakaian set kulit yang ada bahan kimia. Tahukah anda, kebanyakkan produk kulit yang terdapat di pasaran sekarang ni berasaskan kimia merbahaya terutamanya merkuri & parabens. Keistimewaan pencuci muka nutriwhite ni, ia terbukti bebas kimia & parabens. kulit bukan sahaja bebas jerawat malah semakin cerah berseri & cantik...



3. SAYA SANGAT SUKA MINUM AIR SOYA
Mengikut kajian sumber kacang soya sangat membantu  mencantikkan kulit wajah. Memang sah terbuktilah kan sebab kulit saya yang dulunya macam katak puru dah tak wujud lagi ahahha. Apa yang bestnya air soya yang saya duk consume ni ia sumber KACANG SOYA NON-GMO tau.. haaaa sapa taktau apa tu GMO & NON-GMO sila seacrh kt google ye hikhik....ESP ni rasa sangat sedap, berkrim dan lemak. bukan je buat kulit kita cantik malah awet muda !!


 4. SAYA PENGGUNA TEGAR VITAMIN ANTI-STRESS & HERBA DETOX

Kan salah satu punca jerawat adalah STRESS kandungan toksin yang banyak di dalam badan. Uiii bahaya tau bila kita kuat stress & badan banyak racun ni. Bukan je jerawat akan bermaharajalela, malah wajah kita akan kelihatan LEBIH TUA DARI USIA SEBENAR. Wawawa takmau la...Takde sape yang nak usia 25 tahun orang ingat dah 35 tahun..Tak boleh tidur malam kang bila ingat hahaha... Sebab tu la saya amalkan vitamin anti-stress utk betulkan balik saraf-saraf yang dah bercelaru dalam badan ni di samping pil herba untuk detox toksin & racun.. 

Vitamin anti-stress - B Complex
Pil herba detox - Alfalfa



5. SAYA PENCINTA VITAMIN E

Last sekali produk yang saya memang tak boleh tinggal adalah Vitamin E yang kaya dengan sifat anti-oksidan. Mengikut apa yang pakar pemakanan maklumkan, kita sebagai kaum hawa ni WAJIB consume vitamin E tau. pentingnya vitamin E ni bukan sahaja untuk mencantikkan kulit malah awet muda &  mencegah diri kita dari dihinggapi penyakit kanser. huhu.serammmm..Vita-E shaklee sangat-sangat best sebab harga murah tahan lama pulak tu jika nak dibandingkan dengan brand lain.

Eh 7 produk ni je ke yang saya consume...?? Sebenarnya banyak lagi tapi lain kali la pulak saya share ye. Amalkan 7 produk ni secara konsisten pun insyaALLAH pasti akan berlaku banyak perubahan kat kulit & kesihatan dalaman kita. Tak caya...?? Hehee mehla cuba dulu... Eh sebelum lupa nak announce...Sepanjang bulan September ni ada OFFER ESP tau... Haa sila tengok kat bawah eh...

BELI 6 TONG DAPAT FREE 1 TONG!!
KEAHLIAN PERCUMA!!
CASH BONUS/CASHBACK
FREE SEBOTOL MUTIVITAMIN VITALEA (harga sebenar hampir RM100)
Bila dikira-kira penjimatan set ni hampir RM500 !! Perghh best baq hang...


Kepada yang nak cantik, mulus, gebus dan awet muda tu toksah fikir banyak-banyak. PM saya di facebook Ummu Durrah  atau Wasap/telegram/sms di talian 0186653683.. 


Wanita.... Kerana dirimu begitu berharga :)



Salam Sayang, 
Master Nor Fahana/ Ummu Durrah




No comments:

Post a Comment