Thursday 20 August 2015

SIAPA SAYA....??

Bismillahirrahmaa nirrahim...Segala puji bagi Allah tuhan sekelian alam. Dengan izinNya saya lahir ke muka bumi ini & dengan izinNya jua saya telah bergelar seorang usahawan yang berjaya setelah bertahun-tahun mencari tapak perniagaan yang sesuai dengan jiwa saya...Hamdan lillah.. Di sini saya ingin kongsikan serba sedikit latar-belakang saya supaya anda semua lebih mengenali siapa diri saya ini.

BIODATA RINGKAS
----------------------------
Nama Penuh : Nor Fahana Binti Mat Akhir
Umur : 30 Tahun
Asal : Alor Setar, Kedah tapi kini dah 7 tahun menetap di Port Dickson Negeri Sembilan
Pekerjaan sekarang : Work-At-Home-Mom (Ibu yang bekerja dari rumah)..lumayan tau hehehe
Status : Berkahwin dan telah mempunyai sepasang anak
Suami : Saiful Amrullah Bin Mahmud
Pekerjaan Suami : Pendakwah & Rakan Kongsi Perniagaan

Taraf Pendidikan
- Sekolah Kebangsaan Tebengau
- Maahad Mahmud Lil Banat Alor Setar Kedah
- Diploma in Public Administration (UiTM kedah)
- Degree in Corporate Administration ( UiTM Shah Alam)

Pengalaman Kerjaya
- 2 tahun pengalaman kerja sebagai Guru Sandaran Tidak Terlatih (GSTT)
- 3 tahun berkhidmat di Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) sbg Penolong Pegawai Pembangunan Masyarakat (kini dah pun 2 tahun selamat resign kerja hehee)

Pengalaman Berniaga
- Sebenarnya pengalaman saya dalam dunia perniagaan ni dah cukup lama yakni sejak berada di -bangku sekolah rendah lagi, kemudian sambung ke Sekolah Menengah, Universiti sampaila sekarang.
- Sebelum bershaklee, saya pernah menjual pelbagai produk seperti produk kecantikkan bumiputera, tudung labuh, powerbank, bedak arab, stiker kalimah berlampu dan sebagainya. kini semua saya tinggalkan hanya kerana 100% FOKUS kpd bisnes shaklee yang sangat saya cintai.
- Pendapatan saya berniaga dulu paling tinggi pernah mencecah RM10,000 sahaja sebulan tapi secara jujurnya saya mengaku saya sangat penat dengan perniagaan dahulu kerana seorang diri bertungkus lumus mencari sales.

TAPI KINI..........

Congak-congak tempoh saya bershaklee belum sampai lagi 2 tahun tapi alhamdulillah, saya telah mempunyai hampir 1000 orang downlines seluruh Malaysia, berpuluh orang leaders yang berpendapatan 4 angka sebulan dan income saya lebih kurang 10 kali ganda berbanding makan gaji di sektor awam dahulu..

Tujuan saya bershaklee banyak dan salah satunya adalah untuk MEMBANTU SEMUA DOWNLINES saya mencapai taraf hidup yang lebih selesa, bebas hutang, money freedom dan seterusnya membangunkan ekonomi ummah yang tercinta. Di samping itu, saya juga sangat fanatik & obses untuk melihat lebih ramai rakyat Malaysia memiliki tahap kesihatan yang lebih baik serta bahagia dengan nikmat tubuh badan yang cergas serta bebas dari penyakit kronik..saya
mengalu-alukan sesiapa yang ingin belajar berniaga untuk hubungi saya di talian 0186653683. Anda akan dibimbing untuk menjadi seorang usahawan yang berjaya seperti anak didik saya yang lain InsyaALLAH.

Haaza Min Fadhli Rabbi,

Salam Sayang,
Master Nor Fahana a.k.a Master Ummu Durrah

4 comments:

  1. Proud with u mak.. Syg mak ketat3 lillahita'ala

    ReplyDelete
  2. Saya nak jadi cam mak..... doakan saya ya TT_____TT

    ReplyDelete
    Replies
    1. musti boleh punya... follow semua mentor Aneng

      Delete